Föräldragrupp, vaccination, shopping

Idag har vi varit på vår sista föräldragrupp. Vi gick under denna träffen in och pratade in tiden på BB, första tiden hemma, amning och så kom det en barnmorska från BVC och presenterade sig samt förklarade hur första året kommer att se ut med besök osv, samt vad dom gör och vad dom kan hjälpa till med. Innan föräldragruppen var slut så fick vi även göra ett studiebesök på öppna förskolan! 

Ååååh, det börjar verkligen kännas att allt börjar närma sig, samtidigt som jag längtar otroligt så blir jag också helt vettskrämd typ! Hur kommer livet bli? Hur kommer vi bli som föräldrar? Kommer vi klara detta? Sånna tankar svischar förbi emellanåt! 

Efter vår föräldragrupp gick vi på stan en stund, vi har gjort som en tradition nästan att efter våra föräldragrupper äta på stan jag och Rickard, det är ganska mysigt faktiskt och nu känner jag att man verkligen kan unna sig det, man vet ju inte när nästa gång blir då vi kan göra det själva. 
På stan köpte vi även nya täcken till vår säng, vi har dubbeltäcke nu och tänker att det nog blir smidigare att ha varsitt täcke nu när bebis kommer.  Efter att ha kollat runt kom jag fram till att Hemtex har de bästa syntettäckena, så varsitt därifrån blev det! 

(Alltid lika nyfikna katter när man kommer hem) 

Vi har 2 täcken till bebis som är till spjälsäng men kom på att vi även behöver ett mindre som kan vara i våran vagga samt i liggdelen i vagnen framåt våren. Så bebis fick också ett täcke :)


Sen kom jag på en sak som bara är ett MÅSTE till både vaggan och sängen och det är plastad frotté att ha under lakanet så om bebis bajsar eller kissar genom blöjan så slipper man slänga hela madrassen i tvätten! Så de fick också såklart bli en investering idag! 


Och som jag skrev tidigare, när jag var på stan så fick jag samtal från budfirman som next använder sig utav för att sakerna jag beställt hade kommit, då jag inte var hemma så mötte dom upp mig utanför butiken jag var i på stan, hur lyxigt?
Detta var det som låg i :

En pyjamas som ska med till BB och även några mössor, en utav dom åker nog också med till BB :)

Sist men inte minst överraskade Rickard mig med att köpa ett par nya skor till mig, jag vet inte när jag unnade mig några kläder eller skor senast, sedan jag blev gravid har fokus mest legat på kläder och saker till bebis! De får nog bli lite ändring på det framöver, eller åtminstone lite mer jämt fördelat ☺️ 

Jag älskar verkligen dessa skor😍

Ja, just de jag, influensavaccinet tog jag också idag, tacka vet jag att den knappt kändes så nålrädd som jag är! Skönt att ha den gjord! 

Med kärlek/ H



Kommentarer

Vad mysigt med kvalitetstid på stan efteråt! :) ❤ haha vi verkar verkligen ha lika tankar både när det kommer till förlossningen men också till tiden efteråt :)

Svar: Vad härligt att höra 😀☺️
Medkarlek.blogg.se


Kom ihåg






Trackback