Första dagen själva

Första dagen själva gick kanon! Det viktigaste är att man har en strategi och planerar hur och när man ska göra saker med en bebis. Jag hade som mål igår att tvätta, vika tvätt, plocka iordning hemma, duscha och ett besök på BVC.

Tvätta och vek tvätt gjorde jag på morgonen med henne på armen, sedan la jag henne i vaggan en stund för att plocka iordning frukost till mig. Lagom till efter frukost var de dags för amning och efter det unnade vi oss mys och en film, klockan var efter filmen 12(det är sjukt, att ha uträttat så mycket vid den tiden, innan Stella kunde jag lätt sova och ligga kvar i sängen till 14) efter filmen sov Stella så jag tog in vaggan till badrummet och tog en chansning på att hinna med en snabbdush, vilket jag gjorde! ( hann även föna håret och slänga på smink) efteråt packade jag skötväska och förberedde kläder inför BVC besök och tur i vagnen. (Det är verkligen ett planerande inför allt) 

Summan av kardemumman är att jag är sjukt nöjd över första dagen, även om jag var bra trött på kvällen och inatt har Stella väckt mig varje timma så idag blir de lugnt med lite besök och sen ska jag sova när hon sover för att ta ikapp lite sömn 💕 




Med kärlek/ H



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback