Pojke eller flicka?

Vi har ju bestämt oss för att inte kolla kön, men däremot tycker jag det är kul att kolla på saker såsom kinesiska kalendern detta gjorde jag häromdagen och enligt den så ska vi få en tjej. 

Här har ni den kinesiska kalendern, man kollar helt enkelt mammans ålder vid befruktning samt vilken månad man blev befruktad i.


Man ska tydligen också kunna se könet beroende på barnets huvudform på ultraljudet, så det var jag såklart också tvungen att kolla, vår bebis hade runt huvud och det ska också tyda på tjej. 
Fick detta som förslag av en tjej på instagram som också fick se våran bild, det var hon som gjorde bedömningen, dock hittar jag inget på nätet om detta sätt att kolla☺️

Jag har hört att man ska kissa i en kopp med och att man sedan skall hälla i bikarbonat och beroende på om det bubblar eller inte ska man kunna se om de är en tjej eller kille, det funderar jag på att testa idag☺️ 

Dock så har jag fortfarande min känsla av att det är en pojke vi väntar ☺️

Är det någon som har fler tips på hur man kan kolla?

Önskar er en fin lördag!



Med kärlek/ H



Kommentarer
» ellie

Enligt den kinesiska kalendern ska jag få en kille och på RUL så fick jag veta att det var en liten pojke :)

sv: haha ne jag har inte heller jämfört mig med en sköldpadda, men när jag såg bilden kände jag att den stämde så in på mig haha :)

Svar: Åh, jag är så nyfiken! Kul att det stämde! Ska bli kul i februari och se om de gör de för oss med☺️
Medkarlek.blogg.se

» Anna

Jag har svårt att tro på allt sånt där. Enligt kinesiska kalendern ska vi ha en flicka, och enligt huvudformen ska vi också ha en flicka. Men på RUL tyckte barnmorskan att hon såg en snopp, så vi får se i januari vad som tittar ut.😝
Det sägs att man ska kunna lista ut vilket kön de är beroende på hjärtslagen med. Pojkar brukar ligga på 140slag/min och mindre medan flickor brukar ligga på 150 och uppåt.

Svar: Vad spännande, jag har också svårt att tro på sånt men de är ändå på någotvis kul att kolla och spåna i vad det kan bli :) enligt hjärtljuden ska vi få en flicka också isåfall! ☺️ men tror dock fortfarande stenhårt på en pojke☺️
Medkarlek.blogg.se

» L

Alla sånna där tester som jag gjort tyder på en tjej och hjärtljuden ligger över 150 varje gång vilket tyder på en tjej men jag vet att jag ska få en pojke efter två tydliga ultraljud och jag har hela tiden känt de två mig. Så jag tror att magkänslan är den mest tillförlitliga :)

Svar: Ja, absolut! Det tror jag med :) ringtestet ska jag göra nästa helg, de har stämt på min kusin varje gång☺️
Medkarlek.blogg.se

Åh jag gjorde också den där kinesiska kalendern och den säger pojke, vilket är det jag tror också. Väldigt spännande! :D hjärtljudet låg på 140 så kanske det också tyder på en pojke :D Här finns de fler: http://www.familjeliv.se/vantar/1.839832 :D

Svar: Tack 😀 ska kolla länken ☺️
Medkarlek.blogg.se

» J

Ska bli spännande och se om det stämmer då! :)

Svar: Verkligen :)
Medkarlek.blogg.se


Kom ihåg






Trackback